Friese Elfsteden Wandeltocht dag 2 van Sloten naar Workum: Zangeres Grytsje Kingma schreef en zong een speciaal Fries lied voor mij: Wêrst ek bist…! (90 foto’s)

P1040728

Alweer een grandioze tweede dag van de Friese Elfsteden Wandeltocht. Vanmorgen om 07.00 uur gestart in Sloten. Lopen door het machtig mooie Gaasterland, met af een toe de blik op het IJsselmeer. Hier en daar heeft de organisatie de route nogal eens aangepast. Zo moest er voor het naderen van Workum, nog een flinke lus worden gelopen. Zangeres en tekstschrijfster Grytsje Kingma stond bij het Rode Klif, met een prachtige ploeg zangers en zangeressen. Tot mijn grote verrassing heeft ze speciaal voor mij(!) een prachtige Friese tekst geschreven op de melodie van Wooden Heart oftewel Muss I denn van Elvis Presley. (… Wêrst ek bist, wêrst ek giest, wit hoefier, asto mar witst, dasto by my bist, dasto ym myn wêzen sitst. …)Het klonk fantastisch en voor mij werd dit zeker een emotioneel moment. (Toen Willy trekzak speelde vond ik het altijd mooi… als zij Wooden Heart voor me speelde… Dit wist Grytsje Kingma!) Voor de meeschrijvers: Vanmiddag kwam ik om 14.37 uur over de finish. Morgenvroeg lopen we naar Franeker.

*** Druk op onderstaande foto om 90 foto’s te bekijken.

https://get.google.com/albumarchive/113815097841708930199/album/AF1QipOpvVZ1t1Onr73ldcsRMEN1taUiBCTLD2NbNGc_?source=pwa&authKey=CMGEgIOe9MDwjwE

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

