Rondje Ameland gaat dit jaar over een groot deel ongeplaveid en gefreesd traject langs de Waddendijk…! ( 2 foto’s)

johan1-001.jpg

Vanmiddag ben ik dan eindelijk weer eens aangespoeld op Ameland. Voor mijn gevoel is de overtocht nog nooit zo snel gegaan, misschien mede door de aanwezigheid van een zeer vriendelijke mede-passagiere. De laatste keer dat ik hier vertoefde was op 12 april! Bijna twee maanden geleden. Dit zet me echt wel aan het denken…! Morgen een dag van dingetjes doen, in en rond Papilio. Zaterdagmorgen rond 04.10 uur ga ik me melden bij de start van Rondje Ameland in Hollum, om vervolgens om 05.00 uur te starten: 50 kilometer lopen rondom het mooie eiland Ameland. Er is echter enige commotie ontstaan over een deel van de route. In het kader – Kijk op de dijk Ameland – is er op de route langs die mooie, groene zeedijk, over een behoorlijke afstand, het asfalt gefreesd. Er is enige discussie ontstaan…, hoe dit allemaal zo heeft kunnen gebeuren. ( Je moet je voorstellen… dat men vlak voor de afgelopen Fiets-Elfstedentocht de Birdaarderstraatweg tussen Dokkum en Burdaard gaat frezen. Fiets maar door de berm…!) Voor ons als lopers wordt het iets lastiger om over dit ongeplaveide traject te lopen, echter niet onoverkoombaar. (Lijkt me.) Gewoon een uitdaging. Het is echter ook denkbaar dat de organisatie van Rondje Ameland nog met een alternatieve route op de proppen komt. We gaan het zien, we gaan het ervaren… Het maakt dit Rondje Ameland alleen nog specialer! Over dat het zwaarder gaat worden…, hoor je me niks zeggen. Eerst maar eens starten en ervaren…! Morgenvroeg komt Omrop Fryslân met meer nieuws over dit item.

foto2 johan-001

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

