De Klinze Aldtsjerk, de Wynser Oerset en vanuit Bartlehiem op zoek naar ene Sietske Dijkstra, van oorsprong komend uit Damwoude of Oudwoude. (11 foto’s)

P1650698P1650700P1650701P1650702P1650703

De ochtend was nog vroeg en ik stond al met mijn handmaaier de achtertuin te maaien. Ondertussen draaide de wasmachine vanmorgen echt een flinke witte was. Het is ook vandaag fantastisch zomerweer, met een gouden zonnetje! Wat ook een aangename warmte. Tussen de bedrijven door even een bakkie buiten drinken, om toch vooral daarna de boodschapjes niet vergeten te halen. Want ook met deze hitte wordt er normaal gekookt. Dan is het vanmiddag tijd om te gaan fietsen. Mijn hoop is gevestigd op het Pontje van Wyns: De Wynser Oerset. Zou die al in de vaart zijn? Via Aldtsjerk, waar ik een kijkje neem bij landgoed De Klinze, fiets ik naar Bartlehiem.

P1650708P1650715

Op beide plaatsen heerst een aangename rust! In Wyns brengt het Pontje me naar de overkant van de Dokkumer Ee. Hoe bestaat het…: Voor slechts 80 eurocent! Opnieuw fiets ik naar Bartlehiem, nu langs het jaagpad. Bij het beroemde Elfstedenbruggetje heb ik een bijzondere ontmoeting met Cees en Heleen uit het Utrechtse en een paar dagen verblijvend in Ryptsjerk, op de camping. Echt spontaan een leuk gesprek, met een verfrissend voetbad in de Dokkumer Ee. Cees vroeg me of ik ook ene Sietske Dijkstra (meisjesnaam) kende, uit zijn studieperiode in Leeuwarden en afkomstig uit Damwoude…, maar ik denk dat Cees Oudwoude bedoelde. Daar woonde een Sietske Dijkstra, een boerendochter. Zou nu boven de 60 jaar moeten zijn en moet destijds ook in Leeuwarden gestudeerd hebben. Dus Sietske… er wordt een beetje naar je gezocht. (Een reactie of een pb’tje via facebook zou erg leuk zijn…!) Na verloop van tijd fietsten we elk weer onze eigen weg: Cees en Heleen richting Wyns en ik richting Sibrandahûs en vervolgens naar Damwoude.

P1650720P1650723P1650724P1650726

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

