Vier jonge uilen ringen op de boerderij van de familie Sinia te Wâlterswâld. Zo mooi…! (45 foto’s)

P1660717P1660776

Van Lia kreeg ik vanmiddag de app: Familie Sinia heeft me zojuist gebeld, om 16.00 uur worden de jonge uilen geringd! Dan weet je het even! De vervolg-app van Lia luidde: Zelf red ik het niet…, kinst Lukas wol meinimme, met een smiley! Maar ik had vanmiddag juist op dat tijdstip een verjaardagsfeestje van Thomas. ‘Ik moet er kort tussenuit, uilen fotograferen….’, riep ik. Eigenlijk is dit meer dan voldoende. Iedereen weet dan op zo’n moment: Laat Nanne maar even gaan. Lukas is met me mee geweest! Jong geleerd is oud gedaan…! Het werd een bijzonder leuk uitje naar de boerderij van de familie Sinia in Wâlterswâld. De vier jonge uilen werden geringd, ditmaal buiten. De allereerste keer dat ik dit meemaakte, wist ik niet precies wat ik me daarbij moest voorstellen. Natuurlijk krijgen ze een ring om het pootje. Dat was me duidelijk. Ook nu stond er keurig een grote tafel klaar, dit keer midden op de oprit, met daarop een kist met allerlei materialen. Zoals gezegd, waren er vier jonge uiltjes. De één zat iets meer in de veer dan de andere. De allerjongsten waren net van die ‘pluisballetjes’. Ook vanmiddag werd er niet alleen geringd, maar er werd ook gekeken naar de conditie waarin de jonge uilen verkeren. De sekse werd bepaald, de vleugels werden gecontroleerd, de uiltjes werden gewogen…, etc. Hartstikke leuk om dit weer eens van zeer dichtbij mee te mogen maken. Ook Lukas vond het interessant, maar keek in eerste instantie behoorlijk… de uil uit de boom!

Druk op onderstaande fotolink om 45 foto’s te bekijken.

https://get.google.com/albumarchive/113815097841708930199/album/AF1QipMIRZ_ftiR2UgzUTP404h_kWCR5eAuuGoddRTWL?source=pwa&authKey=CNf2hKjQ-NebeA

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Vier jonge uilen ringen op de boerderij van de familie Sinia te Wâlterswâld. Zo mooi…! (45 foto’s)

  1. Margriet zegt:

    Wat ’n mooie fûgels bin ‘t!. Sa skottig die lytskes. ‘k Sjoch de fam. Sinia derby op ‘e foto’s. Super!!

Geef een reactie

