Nijmeegse Vierdaagse: The day after! Zilveren Kruisje zonder Kroontje en een Rugzak vol Liefde voor mijn Willy! (7 foto’s)

P1000002P1000014P1000010

Het grote landen in de normale wereld is weer begonnen. Niks meer leven in een wereld die de Nijmeegse Vierdaagse heet. Want het is echt waar…, je leeft in een totaal andere wereld! Natuurlijk zijn we ons, in het dagelijkse leven, bewust van wereldse dingen en zijn we alert op misschien toch wel mogelijk geweld, misschien wel een mogelijke aanslag. Want wat denk je, als je een grote weekendtas op de stille zijde van een rotonde in Elst ziet staan. Geen mens in de buurt te bekennen! Dit zijn situaties waar we in de normale wereld op worden gewezen: Wees alert op verdachte situaties, op tassen of rugzakken op verdachte plekken. Wij als lopers in die andere wereld, de Vierdaagse, kijken ernaar en lopen door…! Je hebt maar één gedachte: Genieten van alle wandelplezier. Met die veertigduizend wandelaars werd het opnieuw een fantastische happening. Het is bijna onvoorstelbaar, zoveel mensen op een kluitje en er gebeuren geen nare dingen. Geen geweld, alleen maar aardig voor mekaar zijn. Gisteravond om negen uur kwam ik zeer tevreden thuis. Let wel: Ook in mijn eentje kom ik heel goed thuis! Het vijfde kruisje van Nijmegen brengt me enigszins in verwarring…! Natuurlijk ben ik ontzettend blij met deze insigne. Deze week had ik echter een beetje gedacht: Voortaan ga ik op een andere manier van de Nijmeegse genieten. Niet meer als wandelaar. Echter het medaillesysteem zit zo ontzettend geraffineerd in elkaar, dat ik eigenlijk volgend jaar nog een keer lopen moet, om een kruisje mét het bijna magische kroontje te bemachtigen. Nu heb ik slechts een zilveren insigne, zónder kroontje! Nog geruime tijd om over dit dilemma na te kunnen denken! Vanmiddag ben ik ongeveer twee uren lang bij wijlen mijn Willy geweest! Heb hier ruimschoots de tijd voor genomen. Op de Via Gladiola heb ik gistermiddag heel veel mooie gladiolen gekregen! Dit heb ik vanmiddag, in de Nijmeegse rugzak van vorig jaar, naar het graf gebracht: Een rugzak vol Liefde! Maar ook een klein flesje wijn. Drinken op het Leven. Dit waren wij gewend!

P1000012P1000007P1000016P1000018

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Nijmeegse Vierdaagse: The day after! Zilveren Kruisje zonder Kroontje en een Rugzak vol Liefde voor mijn Willy! (7 foto’s)

  1. Klaske zegt:

    Hiel bysonder Nanne..Leafde gjit boppe alles..en ik fiel jir sa de leafde..fijn dost dit sa mei us dielst..

  2. Peter Heesakkers zegt:

    Dag Nanne!! Indrukwekkend en zo mooi jouw vrouw erbij te betrekken. Gefeliciteerd met het behalen van je vijfde vierdaagse.kruisje. Tja en daar hoort toch een kroontje op, dus volgend jaar. Mijn verslag op Beneluxwandelen kun je dezer dagen ook lezen. Het ga je goed, houd moed
    Medewerker-inzender Peter Heesakkers Eindhoven

  3. Dianne Buit zegt:

    Jeetje Nanne,
    ik ben er stil van. Wat mooi en ook bijzonder om je lief er zo bij te betrekken. Kippenvel hier.
    Maar… ook gefeliciteerd met je zilveren medaille. Enne… volgend jaar maar weer. Deze met kroon is wel erg mooi hoor! En wij zien je graag in het peloton! Liefs uit Hoogeveen

Geef een reactie

