Plaats eens een schoteltje met suikerwater op de vensterbank, vroeg mem! Resultaat: Wij broertjes, kregen er een klein zusje bij…! (12 foto’s)

P1710239P1710240P1710241P1710242P1710243P1710246

Vandaag is mijn zusje Antsje jarig, ook bekend van facebook. Ooit geboren in een tijd…, hoe bestaat het en hoe dom (!) … dat m’n mem ons vertelde en vroeg, om vooral eens een schoteltje met suikerwater op de vensterbank te zetten…! Want je wist het immers maar nooit…, of er een ooievaar op af zou komen en een broertje of zusje zou brengen! Het wonder geschiedde: Er werd een zusje geboren en wij mochten als grote broers zijnde…, een kijkje in de pronkkamer komen nemen! Daar stond plotsklaps een wiegje met een hele lieve baby: Antsje! Geen commentaar hierop, want het was in die tijd een geheel andere wereld, dan waarin we nu leven! Daarom, niet minder mooi! Integendeel, een fantastisch leventje hebben we gehad, op die grote boerderij, op de Oosterboereweg. Ik weet niet of zusje Antsje het volgende weet! Natuurlijk kreeg ik, van mem, wel eens de opdracht, als grote broer zijnde, om op mijn kleine zusje te passen…! Voor mij was dit geen enkel probleem. We speelden in die tijd altijd buiten en ik hees haar in een tuigje en via een dik stuk touw knoopte ik Antsje vast aan een dikke spijl van het kelderraam. Kon ik mooi mijn eigen gangetje gaan… en zat mijn zusje veilig en vast aan het touw buiten te spelen. Je moet maar creatief zijn! Of ze dit erg gevonden heeft? Ik heb haar nooit horen klagen en/of horen huilen! Vanmiddag een bakkie gehaald in Techum, hier woont mijn zusje alweer jaren naar grote tevredenheid met haar Marten. Maar daarvoor heb ik een aantal foto’s gemaakt op Scheepswerf Welgelegen. Even die fantastische oude sfeer van roest en verval snuiven…! (Als er nog eens iemand is… die me zo iets kan aanraden… om te gaan bekijken en fotograferen: Ik hou me aanbevolen! Moet natuurlijk wel iets in mijn omgeving zijn!)

*** Enne… zoals het soms wel vaker voorkomt… hoe heftig en dramatisch kan een dag, die zo mooi lijkt te verlopen…, eindigen in verdriet en een onbegrip!

P1710247P1710248P1710250P1710252P1710253P1710254

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

