Kwart over vijf vanmorgen m’n nest uit voor het Roggefeest op Ameland en toch…! Brandweer rukt uit met toeters en bellen naar Ouderencentrm Nij Tjaerda Damwâld. Alweer een Braderie…, dit maal in Dokkum. (6 foto’s)

292425_501539049861541_841356374_n

(Foto Roggefeest 2012)

P1710261

(Met toeters en bellen, gillende en piepende banden… rukte de Brandweer van Damwoude uit naar het Ouderencentrum Nij Tjaerda! Er werd een gas-lekkage ontdekt. Ontruiming van het pand was niet nodig, Omdat ik toevallig in de buurt was…, heb ik een foto gemaakt.)

P1710265

Kwart over vijf stapte ik vanmorgen uit mijn lekker warm bedje. Had bepaald geen rustige nacht achter de rug en er spookte me van alles door m’n koppie! Bovendien lag ik redelijk laat in mijn nest. Dus kwart over vijf naar beneden en om half zes zat ik aan een  lekker bakkie koffie…, met een heerlijke plak cake, overigens gewoon bij de Lidl vandaan. Maar zo lekker. Vroeg opstaan…, omdat ik het snode plan had, om misschien toch nog de eerste boot naar Ameland te pakken. Op naar het Roggefeest! Eigenlijk ben ik er ieder jaar. Dus in alle vroegte de weerkaarten bestuderen en toen ik daarna facebook opende werd de verleiding om te gaan wel erg hoog: Een bericht uit het verleden, om precies te zijn een foto uit jaargang 2012, pletste in beeld! Heb echter besloten om een jaartje over te slaan. Daarbij komt ook nog eens,  dat ik vandaag voor één dag zou gekomen zijn. Gisteren hierover nog een telefoontje gepleegd met Wagenborg. De informatie was als volgt: De laatste boot vanaf Ameland zou al om 19.30 uur vertrekken…. dus vóór de populaire Straatparade! … de Watertaxi zou na 18.00 uur helemaal niet meer varen! Want zo had ik gedacht: Misschien is er een mogelijkheid om rond 22.00 uur met de Watertaxi naar de vaste wal te racen…! Nee, dus! (Trouwens alle begrip voor het personeel!) Echter nu zie ik dat de boten ook vanmiddag varen met een gigantische vertraging! Lijkt me het ideale moment voor het personeel om rond 19.30 uur het bijltje d’r bij neer te gooien! Mensen van Wagenborg Passegiersdiensten…, geniet van het mooie en gezellige Roggefeest! Vanmorgen veel in de fotobewerking gezeten en boodschappen gehaald. Vanmiddag nog kort in Dokkum geweest. Zonder het te weten rolde ik daar in alweer een Braderie: De Jaarmarkt! Veelal één groot rondtrekkend circus van kraampjes, die je momenteel overal kan tegenkomen. Trouwens het werd een moment om gezellige mensen te ontmoeten, ondanks dat het rustig was en een ietwat klein uitgevallen braderie. Het was rustig in Dokkum…

P1710273P1710272P1710270

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

