Sanne Kuiper en Winfried Baar

Kunstameland2009_028

Kunstameland2009_021

Kunstameland2009_020

Kunstameland2009_025

Kunstameland2009_036

Kunstameland2009_019_3 Op de schilderen van Sanne Kuiper staan vrolijke mensen. De omgeving is meestal eenvoudig en geschilderd in evenwichtige kleuren. De ronde aardappelhoofden maken de afgebeelde figuren aandoenlijk en kwetsbaar. Naast de rode kleuren die ze eerder gebruikte schildert ze nu veel in grijzen, blauwen en witten. De sfeer is zacht. Dit schrijft Sanne op haar site. Ik vond het prachtig werk en velen met mij! Dat bleek ook wel, want ze wist te verkopen! Zie voor meer informatie op de site van Sanne Kuiper. Bij de Ostrea Appartementen heeft Winfried Baar uit Duitsland het grotere werk te staan. Mooie grote kleurige beelden die heel bewust in deze omgeving zijn geplaatst. Het sprak me zeker aan. Ik hoop dan ook dat ze hier permanent blijven staan. Ostrea is te vinden in de omgeving van Ameland State. Mooie en verrassende kunst tijdens November Kunstmaand Ameland 2009.
Kunstameland2009_040
Kunstameland2009_039
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

0 reacties op Sanne Kuiper en Winfried Baar

  1. antsje zegt:

    Het lijkt net of zijn de eerste schilderijen met stof gemaakt.
    Als je ze van dicht bij ziet zal het wel anders lijken

  2. Marjolein zegt:

    Wat ontzettend mooi, die aandoenlijke aardappelhoofden. De eerste lijkt inderdaad net alsof deze van stof is gemaakt. Mooie en verrassende kunst!
    De vrolijke stoelen vind ik leuk. Hoort daar ook de balonnengroep bij die bij Nes staat?

    Ik geloof dat ik eind november bij mijn 4-wekelijkse bezoek nog net een rondje Kunstmaand kan doen, maar gelukkig krijg ik hier al een voorproefje 🙂

    Hartelijke groet
    Marjolein

Plaats een reactie