Tussen Slik en Zand Ameland zaterdag 21 oktober 2023. Wederom een bijzondere editie: Wandelen tussen Wad en Noordzee. Dit keer Westwaarts, richting Ballum. (121 foto’s)

Donderdagmorgen 19 oktober ben ik aangespoeld op Ameland, om zaterdag op 21 oktober de 12de editie van Slik en Zand te lopen (25 kilometer). Had de dagen voorafgaande toch nog de nodige kilometers gewandeld, om een beetje mijn conditie op te vijzelen. Dokkum is dan vaak mijn doel, mijn keerpunt. Vaak gaat het automatisch. In mijn eigen omgeving kan ik genieten van alles om me heen, maar op Ameland is het in deze periode van het jaar écht genieten! Donderdag dus in alle rust gearriveerd op mijn eiland Ameland… in alle rust! Vrijdagmiddag kwamen m’n wandelmaatjes (Klaske en Liesbeth), om maar liefst drie dagen mijn gast te zijn. Zondagmiddag heb ik de dames weer afgeleverd op de boot! Denk nou niet dat het niet gezellig was… want dat was het absoluut! Om half tien zijn we zaterdagmorgen begonnen aan de fantastische wandeltocht Tussen Slik en Zand. Dit jaar ging de route Westwaarts, richting Ballum! Bijzonder mooi dat de Organisatie toch elk jaar weer een prachtige route hebben uitgezet! Nooit hetzelfde. Wandelen in de Natuur… alleen maar Natuur. Het begon allemaal zo mooi, maar op het strand terug richting Buren, begon het toch te regenen. Puur Natuur! Na de Start op het kerkpleintje ging het langs het Wad richting Ballum, camping Roosdunen. Vandaar door een prachtige duinomgeving naar het Strand. Altijd weer genieten van de Noordzee, de duinen en de bospartijen om uiteindelijk via Buren uiteindelijk weer te finishen in Nes. Alweer een prachtige Tussen Slik en Zand. Na het lopen begint de gezelligheid en het ontmoeten van weer de vele aardige wandelmaatjes, op het gezellige terras van NesCafé! Hoe vaak ik Tussen Slik en Zand gelopen heb…??? In elk geval een keer of tien en misschien was wel elf keer en het blijft erg leuk!

*** Druk op onderstaande fotolink om 121 foto’s te bekijken, daarna drukken/scrollen op de eerste/tweede foto in het album en voilà een diashow start.

https://myalbum.com/album/hTsL6RmRYkWm/?redirect=1&coverFocus=1

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie