IJsdag maandag 18 januari werd toch nog een dag met verrassingen…! (15 foto’s)

P1160569P1160578P1160580P1160573P1160571P1160579Maandag 18 januari. Eigenlijk best een aardige dag. Natuurlijk blijft de sores, maar daar moet je wel mee leren om te gaan. Een koude maandag. Het werd vandaag een echte ijsdag, een dag waarop het de gehele dag blijft vriezen. Maandag is van oudsher een wasdag en daarom draaide ook hier al vroeg de wasmachine. Ook had ik al vroeg de koffie klaar. Dienie en Lukas waren de eersten die hier binnen druppelden, zo rond half negen. Het kleine manneke kwam huilend binnen: Koude handjes. Hij verdomd het om wanten te dragen. Ja, dan moet je het maar even voelen…! Een leermoment in z’n jonge leventje. Ook de Buurtzorg wilde na haar verleende zorg wel een bakkie. Dit is dan tevens een moment om de toestand te evalueren. Later nog eens een kan met koffie gezet, voor Johan uit Heerenveen! Vanmorgen had ik al een paar foto’s in de tuin gemaakt! Bovenste foto lijkt me duidelijk, een nog steeds bloeiend roosje. Dan een vorm van stilleven, geplaatst tegen een spiegel. Na het afsteken van het vuurwerk is een hulsel van een astronaut op de heg blijven liggen. Stopcontact lijkt me ook duidelijk. Dan hagelsteentjes in een restant van een spinrag.

P1160587-001Overigens werd vanmorgen al vroeg een grote enveloppe per koerier bezorgd, met wel een heel verrassende inhoud! Fantastisch gebaar op de vroege maandagmorgen!

Maar vanmiddag was het mijn moment, om ruim anderhalf uur te lopen. Op het juiste moment liep ik over de Foarwei. De mannen van Van der Wal waren druk bezig om een oude boom (bomen) vakkundig te verwijderen. Voor mij betekende dit een prettig oponthoud om toch even een paar foto’s te schieten. Vervolgens ben ik naar de Nije Warf in Wouterswâld gelopen en via mooie, maar erg gladde binnenpaden kwam ik uiteindelijk weer in de omgeving van Broeksterwâld.

P1160590P1160592P1160589.JPGP1160593.JPGP1160596P1160597P1160602P1160605

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie