Kalebas xe2x80xa6 Pompoen

Tuin2

Kalebas xe2x80xa6 Pompoen. We hebben ze, net als vorige jaren, ook dit jaar weer in de tuin. Als decoratie. De namen geven bij mij een zekere verwarring, vraagtekens. Daarom heb ik gezocht naar de betekenis van het woord Kalebas en Pompoen. In de jaarlijkse wedstrijd op Ameland, had Willem Kievit uit Hollum, net als vorig jaar, de zwaarste pompoen. Zijn vrucht woog maar liefst 370 kilo!

Tuin3

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

0 reacties op Kalebas xe2x80xa6 Pompoen

  1. MoniqueSamui zegt:

    In Maastricht is een kalebas een tas! 😉 Ga je ze nog gebruiken voor Halloween of gebruik je ze alleen als decoratie? Mooie foto’s, vooral die eerste met die rode kool(?) in de voorgrond.

  2. Patricia zegt:

    Pompoenen groeien ook veel in de tropen. Mooie fotos.
    Een vrijdag en regenachtige groet.

  3. Ja, heel mooi gefotografeerd.
    OT Als ik vragen mag, woon jij nu zelf ook op Ameland?

  4. Karel zegt:

    Ik heb gehoord dat op Ameland een bijzondere kalebas wordt geteeld: de nannebas! Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nannebas

  5. Marijke zegt:

    Ben ik 2 dagen naar Friesland, mis ik gelijk 8 logjes van jou. Het lijkt wel of jij alleen nog maar achter je computer zit zeg hahahaha. Fanatiekeling. Maar het ziet er allemaal weer mooi uit, mooie foto’s en helemaal herfstig!

    Goed weekend Nanne!

  6. Antje zegt:

    Wij hadden de kalebassen ook al op de log….
    Groetjes uit Joure

  7. Dancinglady zegt:

    Zozo dat was een zware zeg!!!
    En het staat erg gezellig in de tuin.

Plaats een reactie